Jeroenopcuracao.reismee.nl

Bocas del toro en Costa rica

Hallllloh Nederland....!!

Vanuit de jungle van Costa rica een korte update. De afgelopen 6 dagen hebben we in Bocas del toro gezeten. De Lonely planet waarschuwde al dat als je van plan was om 3 dagen te blijven dat dit waarschijnlijk veel meer werdt omdat het goed vertoeven is in Bocas. In Bocas zijn vele eilandjuhs waar je met watertaxi allerlei tropische eilandjuhs kunt bezichtingen en natuurlijk ook kunt duiken, surfen en feesten, wat we dus ook namelijk dan maar gedaan hebben.

In het hostel Mondo taitu dat een relaxt surferssfeertjuh hebben wij ons goed vermaakt. De kamer van Tom en mij lag op 5 meter ktuipafstand van de bar, waar elke avond erg druk was door het happy hour, waar wij wel eens van meegenoten....!! De weg terug naar bed was dus niet zoon opgave, hebben we dan oook maar aan de barman verteld...!! Erg gezellig hostel waar we veel backpackers hebben ontmoet. Op een dag zijn we met 2 israeliers gaan vissen. Op een watertaxi met een local guide hebben we onze hengels uitgeworpen om de grote barricudas en tunafish en marlins te vangen...! Onze israelische vriend Johnny had de beste vangst van die dag... een guppie die niet langer was dan mijn wijsvinger.. maar zoals ze dat we vaker gaat met vissen .. het gaat om het idee... en om het vocht dat vloeit...!

Een middag zijn Roos en ik gaan surfen op Wizard beach. Na een watertaxi te hebben genomen to isla bastimentos sprong Roos vol goede moed het water in met haar GELE boardje...!! Deze gele board moest mij herinneringen naar mijn eigen vertrouwde bananenboard... ( Snik ). Nadat Roos door de branding was gezwommen kreeg ik een dejavu...!! Aan de branding van het strand kwam een geel board aandrijven, die wederom niet de gehele lengte moest hebben die een surfboard behoort te hebben.. Ook dit board was wederom doormidden gebroken...!! Die bananen zijn blijkbaar niet gemaakt om te surfen...

Een dag nog 2 keer gedoken samen met Tomdie nu ook zijn brevet heeft gehaald! Het zicht onder water was hier niet heel spectaculair en niet veel aparte vissen gezien.

Gisteren hebben we gereisd van Bocas del toro naar Peurto Viejo costa rica! Nadat we de grens over waren gekomen kwamen we bekende amerikaanse mensen tegen die ons aanboden om bij hun te komen slapen omdat ze een groot huis hadden gehuurd in Peurto Viejo..!! Dat sloegen we niet af... na samen gegeten te hebben en kaartspelletjes gedaan te hebben en een bakkie rum te hebben gedaaan zijn we de volgende dag vertrokken naar Turialba... dit is een stadje in de bergen va <costa rica, in deze plaats loopt de beste rivier van de wereld om te raften zeggen ze... '! nou dat gaan we morgen dus dan ook doen...!! Daarna gaan we door naar Tortugero om daar leatherbacks turtles te zien.. Dit zijn grote zeeschildpadden waar je snachts kunt kijken hoe die eireren gaan leggen...!! We moeten in een boottocht van 3 uur over een rivier vol krokodillen varen om bij deze stad te komen... !!

Dit was het tot zover... Lieve mensen... tot snel en lief zijn....

Hoogachtend,

Jerrry ( Engels vertaald )

Reacties

Reacties

Tineke

Ha die Jerrry-oen, wat een avonturen heb je weer beleefd zeg! Mooi allemaal! Wel weer jammer van de bananeboot, maar ja, je kan niet alles hebben...
Pas goed op met die krokodillen! We horen en zien graag weer van je, liefs van Tineke

Simon(e)

Whaaaaaaaaaaaaaaa Jeroen!!!!!, je gaat raften!!!, echt hip heur.
Ik kijk uit naar je raft verhaal.

Lief zijn X Siem

Suus

Ha Joentje!

Mooie verhalen weer! Ik probeer jullie te bereiken omdat ik begin volgende week terug wil komen. Ik kom dan ook naar Costa Rica! Ik krijg jullie alleen niet te pakken, misschien werken jullie gsms daar niet! Ik hoop daarom dat jullie dit zo snel mogelijk lezen, zodat jullie contact met mij op kunnen nemen! Have fun in de raft morgen!

Dikke kus suus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!