Jeroenopcuracao.reismee.nl

Turrialba, Tortuguero, Vulkaan Arenal en Monteverde

Chikos en Chikas,

Na een lange reis van 8 uur van Vulcon Arenal naar Monteverde in een gele amerikaanse schoolbus zijn we aangekomen bij een relaxt hostel in Monteverde. Vanuit hier weer een kort verhaal over de belevenissen van ons drietal in Costaaaaaaaaaaaaaaa Ricaaaaaaaaaaaa.

Donderdag 26 juni zijn we gaan raften in 1 van de beste rivieren om te raften in de wereld ( zeggen ze he.. is ook zo, is ook zooww) Samen met 2 andere spaanse watjes vormden wij het sterrenteam onder de rafters. Gewapend met een modebewust zwemvest en een gele pothelm gingen wij deze ruige rivier te water. Na wat gecommanddeeert te worden door onze Costa ricaanse dictorar ( gids ) in de boot hebben we op het droge geoefend. Na onze spieren te hebben opgewarmd gingen wij deze ruige wateren te lijf.
De rivier stroomde met een behoorlijk tempootje door en er was geen tijd om ff te genieten van de rust en uitzicht want onze gids zette ons bruut aan het werk. Dit was geen kinderwerk. De rivier werd zo ruig dat zelfs onze roeikoning Tom stijl achterover werdt geslagen door hoge golven die in de boot kwamen. Onze roeiheld sloeg gestrekt achterover in de schoot van onze spaanse vriendin die nu door Tom zijn pothelm een dikke blauwe verdraaide knie aan over heeft gehouden..! Wat Tom vervolgens wel weer goed maakte met een gulle knipoog.!!
na een lunch in de rimboe hebben wij onze reis voort gezet en kwamen we na een goede dag gepeddeld te hebben aan de het eindpunt.. wat toevallig ook een kroeg was..!!

De volgende dag zijn we doorgereizen naar Tortugeuro. Tortugeuro is spaans voor schildpad. Na een busreis van een goede 4 uur kwamen we bij een rivier.. Tortuguero is niet bereikbaar via de weg, dus moesten we nog 50 minuten met de boot over de rivier door het nationale park naar Tortugeuro. Deze boottocht was erg mooi, door een bruine rivier door de jungle..!
Aangekomen in hostel en kennis gemaakt te hebben met 3 Nederlanders hebben we gegeten samen. Tegen een uur of 10 zijn Tom, Roos en ik meegegaan met een turtle watch. De afgelopen 5 dagen waren er al geen turtles gespot dus de kans was erg klein dat er schildpadden waren die eitjes gingen leggen ( snachts ). Na kennis gemaakt te hebben met de reisleidsters hadden we de eerste grote schildpad al gezien..!!
Zo zachtjes mogelijk struinde we in het pikke donker over het strand. Onze reisleidster had de pas er hard in. Ze scheen af en toe met haar infraroodzaklamp links en rechts, maar ze liep als een malle door..!! We dachten natuurlijk al... we worden gewoon keihard afgezet en ze weet er geen donder van, en kan helemaal niks vinden.. als ze een beetje schijnt oke, dan doet ze nog de moeite om wat te vinden.. maar dat ook niet... dus zal wel niks worden..!!

sssssssssttttttttttttttttttttttt. zachtjes liepen we langzamer... en langzamer en het werd steeds stiller... oeeeh wat langzaaam ... en zachtjes. ...... oke vooruit met de geit... JAAAAAAA daar lag die dan een Leatherbackturtle te spartelen in het zand...!! Deze leatherback turtle was haar eitjes aan het leggen en te begraven.
Tijdens het surfen heb ik vaak dacht ik al aardig grote schildpadden gezien, maar dit sloeg alles...!! Dit was een fucking huge turtle, echt heel erg groot. Deze turtle had een kop van een voetbal en zijn schild was 153cm. Dit komt neer op een kleine 1.80 groot in lengte.. de breedte van het beest was zoon 1,5 meter, en als hij zijn vleugels ( vinnen ) uitsloeg was het was 2,5 meter breed... echt een zeer groot prehistorisch beest..! Ik had wel een idee bij schildpadden eitjes zien leggen,maar dit was wel erg bijzonder hoe groot hij was..! We hadden ook nog geluk want deze beesten komen niet meer voor in dit seizoen, dus dit was zeer speciaal en erg mooi om te zien. Nadat deze dinosaurus zijn eitjhes had begraven zagen we hem terug strompelen naar de oceaan.. ! Nadat we in onze hostel kwamen.. geloofde onze andere nederlandse vrienden niet dat we het gezien hadden...!! Helaas kunnen we het ook niet bevestigen door fotos omdat dit niet toegestaan was omdat je de schildpadden dan lasitg zou vallen. Dus helaas.. jullie moeten me maar op mijn wooord geloven..!! (Youtube Leatherback turtle )

Volgende dag zijn we maarliefs 5 uur sochtends opgestaan om te gaan kayakken. Deze toer was erg mooi om door de riviertjuhs in de jungle te peddelen. waar we veel spidermonkeys, whitefacemonkeys en anders monkeys en vogels hebben gespot. Op de terug weg hebben we ook nog 2 kaaimannen gespot...!! Check fotos

Vanuit Tortegeuro zijn we de dag erna naar vulkaan Arenal vertrokken. Dit is een werkende vulkaan. Die dag aangekomen te zijn hebben direct diezelfde avond de tour genomen naar de vulkaan. Na een taxirit en een stuk gelopen te hebben kwamen we aan ongeveer 200 meter van de voet van de vulkaan. Hier hebben we een tijd gezeten hoe de lava uit deze vulkaan vloeide. Tegelijk onweerde het hevig en was dit een mooi beeld om te zien. ( Ook helaas hier zijn geen fotos van, omdat de lava nauwlijks te zien is, ik zeg trouwens noauwlijks, 1 foto wel als je goed kijkt... die zal ik er nog ff opzetten, want anders geloven jullie mij toch niet ) Maargoed, daarna zijn in het donker uitgestapt met meerdere toeristen bij een natuurlijke hot water spring. Dit is een rivier die door de vulkaan en lava erg warm is. In de jungle in deze rivier waren er vele vuurtjuhs gemaakt en fakkels aangestoken waarbij we met een grote groep mensen lekker lagen te lamballen in het warme natuurlijke water..!!Erg relaxting en gezellig.!
Dag daarna nog even gehiked ( jaaa Hiken je ziet het goed ) voor 1 keer dan ..!naar een waterval waar je weliswaar 10 dollaar moest betalen.. stelde gieren.. dus zijn we als echte nederlandsers rechtomkeer gemaaakt en zijn we in dezelfde rivier verderop gaan zwemmen waar veel lokals waren en andere backpackers om een beetje te relaxten.. dit water was wel iets kouder..kleiner

Vandaag zijn we aangekomen in Monteverde waar we een canopytour gaan doen. Dit is een grote lange tokkelbaan op grote hoogte waar je tussen de bomen kunt vliegen aan een tokkelbaan ( kabelbaan ).

Dit was het weer voor even...!! De laatste paar dagen gaaan in en we gaan er nog van genieten, 11 juli vliegen we van san Jose terug naar ons eilandtje Curacao waar we nog vier dagen kunnen vertoeven voordat we naar Nederland terugkomen...!!

Plaats gerust een reactie... leuk om nieuws en mensen te spreklen uit het nederland...

Beunos Nochi,, ogtewel fijne avond... en tot snel... Lief zijn!!!

Jerry

MB

Hey Kerel,

Life is good when you are having fun!!!

Wanneer kunnen we het bier koud zetten in NL?

Ester

Hey lief klein broertje,

Superleuk dat je gebeld hebt! Jammer dat ik gemist heb, was met Liek sporten. Heb nog geprobeerd je trug te bellen maar das lastig naar onbekend hihi lekker blond. Ik zal het thuisfront laten weten dat je laatste daagje niet bereikbaar bent, moet je ook lekker niet willen. Geniet er nog ff van en tot gauw.

x je zus