Jeroenopcuracao.reismee.nl

Nicaragua, Tamarindo, Montezuma en Jaco

Lieve mensen, het zit er bijna alweer op. Vandaag de laatste dag chillen en dan gaan Tom en ik alweer richting het international airport van San jose. Vanuit daaruit vertrekken we weer naar ons eilandje... CURACAO...!!

Even een paar highlights van onze laatste weken, dagen hier in Costa rica.
Nadat we het bericht hadden gekregen dat Susanne weer terug zou komen en ons zou vergezellen met onze reis ben ik richting San jose vertrokken op haar op te halen. Na een aardige tijd ben ik aangekomen bij the airport. Ik moest mezelf nog ff 3 en half uur vermaken dus ik heb me tijd maar bezig gehouden om een taxi te regelen. Met mun beste spaans ben ik alle taxichaufeeur zoon 3 keer af geweest om ff een leuk social talkje te houden en om af te dingen. Moest toch wat doen in die tijd...!! Na wat gepraat te hebben met een andere costaricaan die vervolgens zijn hele familie voorstelde van kleinkind tot oma te hebben gesproken... kwam Suus aan. Direct in een taxi gegaaan en op weg naar Liberia waar Tom en Roos in een hostel zaten..!! Snachts het halve land door met een taxi aangekomen te zijn bij het hostel waar de andere dudes zaten..!!

De volgende dag zijn Tom en ik op weg gegaan naar Nicaragua. We hoorden hier vele goede verhalen over en dat hebben we dan ook maar ff gecheckt...!! Op weg naar San juan del sur kwamen we aan bij de border. ! Dit was in een dorpje, een erg sketchy dorpje, zal der niet voor de lol overnachten..!! Na de schweinflu papiertjuhs te hebben ingevuld kwamen we bij de immigratie. De gast achter de immigratie was niet al te vriendelijk, toen ik met mijn liefdevolste blik mijn paspoort aan hem gaf deed dat hem niks ( wat niet veel mensen gebeurt )! Na wat spaans gemompel sloeg die een paar tempels in mijn paspoort wat wel goed wezen moest...!!

In san juan del sur zijn we voor de verandering maar is gaan surfen. We werden met een grote truck opgehaald en werden gedropt op een mooi strand waar we die middag gesurfd hebben.

Vanuit dan san jaun del sur vertrokken we weer naar de grens van costa rica..!! na een tijdje in de rij te hebben gestaan was ik aan de beurt om mijn paspoort ( die ik nog niet verloren ben dames en heren, ik zeg nog niet ) was een andere niet te vriendelijke man achter het immigratiehokje. Met wederom mijn liefdevolste blik te hebben gegeven deed dit hem ook weer niks....!! naja dan maar op goed geluk, maar chef begon beetje spaans te mompelen en ik observeerde erg goed aan zijn bodylanguage dat chef niet zo goed te passe was...!! Blijkbaar een belangrijk papiertje had ik niet..!! Toen dacht ik direct aan de eerste keer toen ik nicaragua inkwam bij den andere niet al te vriendelijke vent, die konjo had mijn {{belangrijke{{ papiertjuh gehouden.. want hij zat al tegen iemand te praten en mij uit te lachen.. dus hij wou me ff goed naaien..!! Nu bij deze chef kreeg ik geen stempen en moest ik opnieuw een papierttjuh invullen en weer achter in de rij gaan staan van maar liefst 4 uur...!! Ya right... Omdat mijn liefdevolle blik maar niet hielp schudde ik mijn beste spaans uit mijn mouw en de situatie uitgelgd te hebben kreeg deze jongen toch maar een stempel.... vieuuwww..!!

Toen naar Tamarindo. Een touristisch stadje waar je goed kan surfen en wat gezeelig meost zijn. De stad zat vol met Amerikane.. poeeef wat een volk zeg...!! Allemaal van de luidruchtige arrogante mensen, ( niet allemaal, bijna allemaal ) naar wat mensen te hebben ontmoet van de spaanse school in tamarindo zijn we een avondje uit geweeest en independence day gevierd...!! Veel amerikanen, met een erg goede muzieksmaak van oude country en hotdogeetwedstrijden ( wat wel wat voor tom zo zijn geweest, vreetschuur )

de volgende dag hebben Tom en ik ons kostelijk vermaakt, we hebben namelijk een scooter gehuurd. We hebben veel tropische strandjuhs gezien en veel rondgescheurd met onze mooie pothelmen trokken we veel bekijks..!!
Ja je raad het al, naar 2 uur touren hadden we het al zover, ons barrel zat geen gang meer in!!! 2 uurtjuhs deden we er over we waren al al bang voor, de scooter was overleden..!!
We werden opgehaald door een busje en we hoeften niks te betalen.. BETER:::::::!! Gaan we vaker doennnn....!!

de dag erop vertrokken we naar montezuma waar we 1 dag zijn geweest, vervolgens met de boot naar Jaco om half 6 sochtens....!! en nu zijn we onze laatse dagen in Jaco...!! vandaag laatse dagje en dan vertrekken we alweer naar san jose..:!! En naar curacao..! Op curacao nog vrienden meeten, windsurfen, duiken, en no ff stappen.. duis genoeg te doen in 4 dagen en dan gaan we weer terug naar het heerlijke zonovergoten, prachtige tropische Nederland...!!

Lieve mensen, tot snel in levende lijve

Ciao Bellllaaa

Reacties

Reacties

Joly en Basy

heeeej Lieverd!!!!

Gaaaf verhaal weer jonge!!!
MAAAARRR nu vinden wij het wel weer mooi geweest!!
We willen je nu wel weers in Nederland zien..
Lekker biertjes en wijntjes dr?nken ennn KOEHANDELEN
of course.. hahahah
We missen je SCHATJE!!!!
Tot donderdag Jeroentje..... Kus

Tineke

Hoi Jeroen,
Wat een avonturen weer joh!
Maar wij kijken al uit naar je behouden thuiskomst!!!
Een hele goede reis gewenst!
Tot donderdag.
Groetjes, Tineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!