Jeroenopcuracao.reismee.nl

De eerste week

Beste Vrienden/Vriendinnen/Familie/Klasgenoten/Collega's

Ten eerste bedankt voor jullie reacties en voor al jullie berichten naar deze kant van de wereld. Deze week hebben we weer veel dingen ontdekt en gedaan. Kort geef ik een samenvatting van deze belevenissen.

Deze week waren we nog vrij en hebben hier volop van genoten. Met ons nieuw barrel ( zie foto's ) hebben we al aardig wat afgereden op dit eiland. Het rijden op dit eiland is veel anders dan in Nederland. Het is hier een gekkenhuis, rechts voorrang kennen ze hier niet, wie het hardst eraan komt rijden en wie het meeste lef heeft gooit hem gewoon ervoor. Links, rechts inhalen het kan allemaal hier. Tegen de avond aan is 90 procent van de bestuurders met een flinke slok op achter het stuur gekropen. Laats was op de radio dat er 270 bekeuringen waren uitgedeeld door de politie op Curacao, maar geen 1 bekeuring was voor dronken achter het stuur of te hard rijden, dat geeft precies aan hoe het hier gaat. Als het stoplicht op rood gaat dan denkt iedereen nog dat het lichtgroen is, dus dat houdt in gewoon gas houden. We beginnen al aardig te wennen aan deze rijgedrag, maar ik heb ook al enige ervaring opgedaan in Nederland de afgelopen 2 weken met dit soort rijgedrag ( Sorry zus ).

Begin deze week zijn we naar Playa Kanoa geweest. Een super mooi strand waar het water kraakhelder is en de stranden wit. Bij Playa Kanoa kun je golfsurfen. Dit hebben we nog niet gedaan, maar Tom kon waarschijnlijk bij zijn surfschool waar hij werkzaam is wel een board krijgen waar mee we kunnen oefenen. Dus dit gaan we zeker nog doen. Die avond zijn we met z'n allen naar Campo geweest. We hebben ons wijs laten maken dat je dit een keer gezien moet hebben. Om het misschien niet beleefd, maar wel kort uit te leggen, Campo is een hoerendorp. Dit is een klein dorp in Willemstad. Hier zijn we met onze huisgenoten en onze huisbaas naartoe gegaan. Dit was echt raar om te zien, natuurlijk kent iedereen de wallen van Amsterdam wel, maar dit was toch een tikkeltje anders. Deze dames van plezier wonen in hun kleine kamers. Deze dames van plezier zijn allemaal van Zuid Amerikaanse afkomst. Die komen hierheen om zo in 3 maand tijd veel geld te verdienen om een ‘'normaal ‘' leven op te bouwen in hun geboorteland. Het was echt gek om te zien hoe dit eraan toe ging. Het was leuk om te zien, maar toen hield het ook op, om het feest hoefde je daar niet te komen, dus toen zijn we nog naar Tap maar in gegaan. Waar we met z'n allen uit volle borst hebben meegezongen met de karaoke.

Ze zeggen wel eens, van warm weer wordt je lui, dat nou klopt. Vrijdag ( eigenlijk elke dag) hebben we wel een paar uur vertoefd op het strand. Lekker chillen, drankje tussendoor, beetje nestelen in het zand, drankje tussendoor beetje zwemmen, drankje tussendoor, beetje bakken in de zon, drankje tussendoor, en je bent zowaar de dag weer door. S'avonds zijn we naar de Nachtwacht gegaan waar veel Nederlanders, daarna zijn we doorgegaan naar Cinco een grote discotheek. Hier waren ook nog bekende Nederlanders, zoals Dj jean en een kerel van de Opposites. Deze week hebben we bijna elke avond gestapt. We dachten deze week zijn we nog vrij dus laten we er dan maar ook van profiteren. Trouwens zo slecht hebben we het nog niet.

Die zaterdag had ik mijn dushi's voor mezelf. Tom moest namelijk werken, bij zijn surfschool. We zijn naar het Westpunt gereden, daar is het eiland al anders. Daar wordt de natuur mooier en groener. Na toch een behoorlijk eind gereden te hebben kwamen we aan bij een strandje waar veel lokale bevolking was wat we wel leuk vonden om te zien, in plaats van al die zuipende witte toeristen. Bij dit strandje waren lokale vissers die wel aardige visjes hadden gevangen ( zie foto's ). De rest van de dag hebben we hier een beetje gesnorkeld en in de zon gelegen. Tegen 5 uur zijn we snel naar Zanzibar gereden waar een happy hour was, waarvan we natuurlijk van moesten profiteren. Tom opgehaald en richting huis gegaan. Gegeten en weer naar het strand waar het feestje doorging tot in de late uurtjes.

De volgende dag zijn we weer richting het Westen gereden en wouden we naar De grote knip wat een te gek strandje moest zijn. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op Daaibooi ook een te gek strand, waar het snorkelen echt super is. Nadat we een paar kennissen van Susanne zijn tegengekomen op het strand zijn we als een speer weer teruggereden naar huis omdat we alweer te laat waren voor het Happy hour. Deze keer bij Mambo en Wet&Wild. S'nachts hebben Susanne, Roos, Mik ( huisgenoot ) en ik nog een duik genomen in de warme Caribische zee.

Maandag moesten Susanne en Roos naar hun stage. Tom en ik hebben nodige kleren gekocht voor stage en we zijn met onze huisgenoot Susanne naar het strand geweest. Die avond hebben Tom en ik nog een geweldige maaltijd geserveerd aan onze dames en zijn we naar Salsa les geweest. In Nederland hadden we al een paar lessen genomen en was het zo dat je telkens een vaste partner danst. Maar.... Hier was het toch een beetje anders, voordat Tom en ik het wisten dansten we soepel met grote Antiliaanse dames. En ze zijn hier echt groot .... Deze dames konden heel goed met hun derrière shaken.

Morgen begint onze stage. Dit wordt ook een avontuur opzich, maar hebben er zeker zin in.

Voordat ik klachten kreeg van boze kameraden die zich opwinden over het feit dat er alleen maar natuur fotos op de site komen te staan, zal ik dit keer ook foto's toevoegen van het stappen en van de mooie dames hier. Mannen, dus speciaal voor jullie !!

Volg ook de reisverslagen van Tom Susanne en Roos op reismee.nl, deze link kun je vinden op mijn site rechts onderin.

Tot zover,

Ayo mi Dushis

Lavina

Wat een mooie verhalen weer ja. Misschien moet ik toch ook maar eens een kijkje gaan nemen op Curacao, want wet&wild en de mambo staan erg berucht. En even een keertje met drank op rijden...gewoon ff kijke of ik het kan haha! Nou Hooooiii (op zn twents he). ;)

Liefs Lavina

Marco

Hee wasdatnu? Niet even overleggen als je weggaat? TSSSSS! NOUJA en dat doet maar zo.. hoe moet het nu met onze muzikale ambities? Nouja.. zo lang je maar niet blijft, wens ik je veel plezier!! hahaha..

Kom snel terug, want dan kunnen we weer eens wat gaan jammen.. heb er iig veel zin in!

Marjolein de Haan

Heee Jeroen!

Wat een relaxd weekje heb je zeg!!! Strand, wat drinken, strand, wat drinken... hahaha klinkt ideaal!! Klinkt goed. Succes op je stage he!

Groetjes Hane ;)

Bennie Jolink

Hulde aan de natuurfoto's!

Baas B

Jowww Keltie,

Goeie Shit allemaal. Ziet er echt super mooi uit daar!!!Wij hebben het hier hele dagen koud en jij zit hele dagen een beetje te hangen met mooie dames in de zon.. Wat een leven...
En bedankt voor de 'natuur' foto's. Is toch wel belangrijk dat wij daar een goede indruk van krijgen.

Maar succes op stage de komende weken!!! En ik blijf je volgen!!!

AYO DUSHI

Marlou

Haha, super Jeroen. Klinkt superleuk (en bekend). De K-pasa inmiddels ook gevonden? Vergeet op maandagavond niet te genieten van de film op Mambo, als je dan toch zo graag wilt relaxen ;). Geniet ervan en succes zo op stage!

XMarlou

Tess

heej Jeroen,

Mooie verhalen hoor!! Je hebt het goed voor elkaar zo te lezen ;-)
Veel plezier en succes op g stage !

liefs Tess