Jeroenopcuracao.reismee.nl

2,3 week panama

Fijne vrienden,

Vanuit David, Panama een paar highlights van onze reis. Ik moet helaas beginnen met een minder bericht. Namelijk dat Susanne ons verlaten heeft en weer terug is naar Nederland. Door familieomstandigheden heeft ze besloten om terug te gaan. Daarom wil ik de familie van Susanne veel sterkte en beterschap toewensen!!!

Verder onze belevenissen bij playa venau. Hier zijn we wezen surfen, waar ik helaas weer een nminder bericht moet mededelen want mijn surfboard is hier helaas overleden. Mijn grote vriend Tom wou even mijn surfboard lenen om de grote golven van playa venau te trotseren. Heñaas verkeek Tom zich een beetje op een golf van zoon 3 meter die vol op hem klapte, waardoor ik rustig aan het strand te liggen helaas een stuk van mijn board zag voorbij drijven. Het board was heeeel duur en tom heeft een goede verzekering.....!!
Die dag erop zijn Tom en een paar andere huisgenoten half 6 gaan surfen, ik heb onze nieuwe aaankoop gepakt, en vol goede moed vertrok deze Rex hunt met onze vishengel naar de zee in de mooie ochtendglorie...! Bij de eerste fantaschise worp van zoon 1 ,eter kwam de blinker al in zee... moest toch blijkbaar nog ff oefenen.. maargoed eenmaal onder de knie te hebben heb ik tot wel 8 uur wezen vissen en nada gevangen maargoed...ging om het idee...!! Ga zeker nog een keer hget avond eten voorzien ,... Let op !!

Hierna zijn we naar Santa catalina gereist, dit is een stad met een leukt surferssfeertjuh...!! Dat surferssfeertje was er ook wel, maar die grote stad viel een beetje tegen. Helemaal in de middle of nowhere tussen de krotjes en tussen de locals, wat natuurlijk ook wel zun charme heeft. We merken dat het toerisme in Panama echt nog in de kinderschoenen staat wat natuurlijk ook wel weer mooi is. Paar dagen gesurfd en we zijn 1 dag naar isla coiba gegaan. Deze bootreis erheen was eal erg mooi, deze duurde een uur en we kwamen langs veel onbewoonde eilanden. Af en toe zagen we donkere schimmen boven het water uitkomen wat misschien wel walvissen konden zijn die er deze tijd van het jaar gesignaleerd waren.. Ik ging er duiken en Tom en Roos gingen snorkelen... Dit zou dus wat worden.. Helaas geen walvissen gezien onder water, maar wel 15 a 20 white tip sharks, huge turtles, scholen van honderden barricudas van een meter lang, en andere tropische vissen ..!! Ook tijdens het snorkelen met Roos en Tom hebben we haaien en schildpadden gezien. Erg mooi dus.

Vanaf hier zijn we naar een paar dagen gaan reizen naar Peurto Armuelles. Na een halve dag gereist te hebben zijn we hier aangekomen en ging het avontuur beginnen want we gingen naar een hostel diep in de jungle..!! Dit hostel heet mono feliz... oftewel happy monkey,, dit heet het niks voor niks omdat er super veel aapppies zitten. Na waarschijnlijk afgezet te zijn hebben we een locaal 40 dollar betaald om bij dit hostel te komen... wel erg mooie trip met een truck door de jungle en langs de kust over vette rotsen.. onderweg kwamen 2 zervers mee waar we achter in de pickup mee hebben zitten praten... die lui hielden maar niet op met praten en toen hebben we ze maar een paar nederlandse scheldwoorden geleerd... toen de stemming erin kwam kwamen tom en ik ook nog met een fles rumn tevoorschijn wat ze helemaal geweldig vonden natuurlijk... Dat was niet de eerste teug drank die ze naar binnen kregen die dag.. maargoed sgezellig geouwhoert en gedronken te hebben waren we gearrriveerd..!! Met de backpack en niet meer met een surfboard onder de arm, moesten we nog 30 minunten lopen door de jungle waarnaar we aankwamen bij mono feliz. na kennis gemaakt te hebben met andere backpackers en met de eigenaren zijn Tom en ik gaan vissen.. Helaas wederom niks.. trouwens niet waar tom heeft 2 vissen gevangen..!! <maar waren nioet groot genoieg voor het avondeten..!! Die3zelfde middag kwamen de appies al.. Sqeurrel monkeys om precies te zijn.. dit was een groep van 15 appies..!! Deze beestjuhs vertrouwen de eigenaar helemaal en kwamen al allemaal om hem heen hangen... na ff ons gecheckt te hebben kwamen ze snel naar aons en voor dat je het wist werd je als klimrek gebruikt door alle appies dioe om je heen slingerde..!! Die avond nog een duik genomen in het natuurlijke zwembad ( fucking koud ) en daarna na onze blokhutje aan de zee.. echt zoon 5 meter lopen en je staat met je .. in de zee..!

Dag hierna gingen we met de zoon van de eigenaar en paar andere dudes surfen.. met een bootje half uur varen en we kwamen in costarica uit waar we blijkbaar gingen surfen,, met ons plankje uit de boort gesprongen kwamen we echt ongeloovelijke golven tegen.. echt niet meer normaal fucking huge motherfuckers...!! echt golven van 3 tot 3,5 meter als het niet meer was...! hahah dit was echt super gaaf.... maar een paar keer gestaan op een golf maar toch.. ook om gespoelt te worden door zoon golf is al mooi...!! na zoon 3 uur in het water te hebben gelegen zijn we nweer teruggegaan naar ons hostel..

Die dag erop even een rustdag genomen... om bij te chillen... !! ons eten was helaas op dus we moesten even op de kleintjes letten.. na wat restejes te hbebben gegeten is deze Robinson met zun surfborsje naar isla burica gepeddeld... dit eialdn lag tegen over ons strand... dit is een onbewoond eiland..!! hier zeiden de butren van ons dat je naar toe kon peddelen... duurde wel een dik half uur maargoed... dat leek me wel wat...!! Na een woeste overtocht met mun plankje.. na verschillende grote zeeschildpadden naast mun plankje te zijn bovengekomen heb ik het laatse deel toch maar iets harder gepeddeld eindelijk aangekomen te zijn.. stond ik toch ff alleen op een onbewoond eialdn... toch wat je een keertje moet doen.. dacht ik zo...!! na ff gerelaxt te hhebben en gelambalt en ff het eiland te hebben verkend.. ben ik weeer huiswaarts gepeddeld-..:! Die avond was het dan toch zover.,... deze Rex kreeg het toch voor elkaar ..... jawel een vis te hbbben gevangen...!! een kleintjuh maargoed...!!! Tom daarintegen ving wel eecht een mooie vette... we moesten ook wel een visje vangen omdat we door onze boodschappen heen zaten..! Dus na deze vangst schoongekmaakt te hebben en te hebben gebakkken zijn we met onze volle buikjes te bed gegaan.. Hulde aan Tom...

Onze volgende stop is Bocas del Toro.. Dit zoijn de eilanden aan de caribische zee..! Dit is een meer toerischte stad en waar je eiland kunt hoppenb met watertaxis.. hier zijn er uitgaansgelegen heden en komen veel backpackers om te surfen.. !! En voor de mooie tropische stranden...!! Daaarna gaan we naar costa rica naar Peurto >Viejo de talalmanda..!1 Een afro caribisch stad waar veel surfers komen en wat een reggeamentiliteit hebt.. we gaan kijken hoe groen het bij de buren is...!!

Tot zover onze belevenissennn!! Fotos komen binnnnenkort...!!!!!!!! L

Adios amigos

Jeroen

Reacties

Reacties

Jolien

Wat schrijf je toch leuk Jeroen!
Vind je verhalen elke keer weer leuk om te lezen!
Stiekem ook wel heel klein beetje jaloers hoor... men wat maak je veel gave dingen mee!
Tot over een maandje!!Kus Joly

Suus

Heey Joentje, Roos & Tom,

Bedankt Jeroen, ook namens de familie.
Mooi verhaal weer! Ik zou zo graag weer lekker daar met jullie zijn en genieten van alle mooie dingen!
Ik vind het hier in Nederland eigenlijk maar niks. Maargoed het is even niet anders, er is wel een mogelijkheid dat ik nog terug ga komen. Wanneer weet ik nog niet..

Lieverds geniet van de avonturen!
Kus Suus,
ik bel wel weer

Frank

He Jeroen!

Je zit toch niet al die verhalen uit je duim te zuigen hè van die haaien, baracuda's, turtles! Je had zeker weer een bakkie op... rum. Maar wel vet de hele trip. Ik las ook over Suus. Ech heel vervelend voor haar. Juist waar ze zo naar uit had gekeken moet ze missen.
Wij gaan elkaar net mis lopen als je weer op Curacao komt. Ik ga toch naar de Hi-Winds en heb samen met Marz besloten dat we de 10 van juli terug vliegen. Dus net een dag voordat jullie hier komen. Anders hadden we nog een keer een happy hour kunnen doen.
Wat trouwens ook top is dat je het surfen zo te pakken hebt. Kunnen we in Nederland ook gaan knallen. Ik heb laatst trouwen ook een snoek gevangen die in de pan is beland. Daarna heb ik ook nog een keer een zeebaars gevangen maar wist toen nog niet dat ik die ook kon eten... hij is er goed van afgekomen! Maar ik ga je verhalen in de gaten houden en we spreken elkaar later.

"Ayo konjo"... "Lief zijn!" ;-)

Spreek je later dude!

Mzzl Frank

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!