Jeroenopcuracao.reismee.nl

Week 7,8,9

Dag fijne Nederlandse matties!! Vanuit Curacao weer een update. We zitten hier alweer dik 2 maand, dit is nu al een aardige tijd. Het gemis naar Nederland wordt dus ook steeds groter... NOT!
Zoals jullie al wel zullen weten vermaken wij ons hier nog prima we hebben hier niks te klagen.
Het weer blijft top, alhoewel worden we een beetje verwend hier denk ik maar af en toe is het toch ook wel bewolkt hier met een graden van tegen de 30 graden aan maargoed, wat ik wou zeggen dat het hier ook niet altijd onbewolkt is en dat het af en toe goed hard regent, maar jullie zullen nu wel zeggen, stel je toch niet zo aan...!! Komt ie....

Nou, wat hebben we allemaal meegemaakt, een hele bult. Waar zal ik beginnen, laat staan wat ik heb onthouden wat we hebben gedaan dat is al een hele opgave. Toch zal ik me best doen.

We gaan nog steeds netjes elke week naar Papiamentsles. Dit vergt wel altijd heel veel moeite maar tot nu toe zijn we er elke keer nog geweest. We beginnen het een beetje te begrijpen ( Zelfs Tom nu ). Ik zelf kanhet al aardig verstaan ( als ze langzaam praten dan ) en we kunnen het ook al aardig spreken in onze therapie. Dit is wel fijn omdat er nu niet altijd een tolk hoeft bij te zitten, het is lasting om via een derde person met iemand te praten op stage. Verder gaat het op stage zun gangetje. We verbazen vaak nog hoe onze instelling ( gesloten instelling wel te verstaan ) is georganiseerd. Vele jongens gaan in het weekend naar huis, waar ze alles kunnen doen wat ze eerst ook deden voordat ze op onze instellinge kwamen. Zoals drugs gebruiken, stappen, drunken worden, vechten, naar de hoeren noem het maar op, ze hebben gewoon vrij spel. Ook als ze op het GOG zitten kunnen de jongens gewoon savonds simpelweg via hun kamer over het hek en gaan ze op de hoek van de straat bij de Chinees drugs halen en kunnen ze drank halen. Snachts klimmen ze weer terug alsof er niks aan de hand is. Het is dan ook wel normal dat de jongens overdag stoned rondlopen en ook bij ons therapie hebben, Het was zelf nog mooier, ze hebben gewoon drugs in hun eigen kamer op de instelling verbouwt. Dus op een gegeven moment zakte bij mij de moed wel in de schoenen. Hoe kan ik nu iemand iets bijbrengen in therapie als ze kunnen doen en laten wat ze willen, naar mijn idée heft het vrij weining tot geen effect, dit is soms nog wel lasting op stage. Toch proberen we het beste eruit te halen. Maarja dit is ook wel een beetje de cultuur, en je kunt hier weinig aan veranderen wat soms wel erg frusterend is. Maar tegelijkertijd ook weer een uitdaging.

Vrijdag14 Maart zijn we naar een intensieve dag op het strand te hebben gelegen en te hebben gesnorkeld hebben we besloten om uit eten te gaan in Punda bij La Bahia. Hierna zijn we naar de Pianobar gegaan waar we afgesproken hadden met een paar andere mensen. Dit is hetzelfde principe als Crazy pianos in Scheveningen. Er was deze hele maand een Nederlandse pianist die er en goed feestje van kon maken. Het duurde dan ook niet lang voordat ik met Frank een mooi duetje stond te zingen voor alle mensen. Het was erg leuk om weer ff alle Nederlandse nummertjes uit volle borst mee te schreeuwen.

De dag erna zijn we naar Porto Mari gegaan. Dit was een erg mooi strandje waar je mooi kon snorkelen. Die avond hadden we een Slippers feest. Dit is hetzelfde als Sneakers in Nederland, een trance / house fees t.
Zondag zijn we naar de Ostrich farm geweest, het struisvogelpark. Hier kregen we een rondleiding in een grote jeep. Hier kon je die stomme grote kippen zien rondlopen je kon er nog op rijden en je mocht op De eieren staan die dan heel bleven, ik vond er geen drol aan en ik vond het maar domme beesten maargoed de vrouwen vonden het leuk. Op de terugweg kwamen we langs een softbalwedstrijd waar we even gekeken hebben.

Na het weekend begon de stage weer. In die stageweek heb ik bezoek gekregen van Joke en Theo Solen. Theo en Joke waren hier op het eiland voor werkbezoek aan instellingen. Nadat ik theo aan de telefoon heb gehad kwamen Theo en Joke die dag erna op mijn stage. Dus was erg leuk om hier een paar bekenden uiot Nederland te ontmoeten. Samen met Theo en Joke en mijn stagebegeleidster hebben we een rondleiding gekregen. Theo en Joke hebben veel mensen gesproken en ook veel deelnemers op het GOG. Het was erg mooi om hun dit te laten zien. Theo en Joke hebben ons uitgenodigd om te eten bij de Chinees, waar we dus volmondig ook ja op zeiden. Hier hebben we goed gegeten en goed gedronken!!!
Dit was een erg gezellige avond, en erg bijzonder om hun hier te mogen ontmoeten.

Bijna elk weekend gaan we surfen. Na nu toch ongeveer 6 a 7 keer gesurfd te hebben gaat het steeds beter. Die week hebben we geprobeerd om op een M plank te gaan surfen. Dit is een iets smallere plank waar je dus beter je evenwicht moet proebren te houden, het voordeel is dat je harder kunt en dat je makkelijker bochten kunt maken en overstag kan gaan.

Die donderdagavond stond in het teken van MANNENAVOND. Zoals je al zal begrijpen zijn hier alleen alle mannen bij elkaar om is ff goed stevig een biertjuh te drinken en over mannenzaken te praten. We waren bij frank, niels en marcel uitgenodigd en de flessen drank kwamen al snel op tafel. We zijn de avond begonnen met een paar mannenpraatjes en een paar stevige borrels.. Toen we gingen kingzen werdt de mannenavond al snel onderbroken omdat er toch een paar vrouwelijke huisgenoottes mee wooden doen, maarja hoe meer zielen hoe meer drank.. uh hoe meer vreugde. Het kingzen gin gals vanouds weer voortreffelijk en we vervolgde onze weg naar de plaatselijke............. ‘' feestpartij'. Hier aangekomen ging de mannenavond in volle gang door. Dit was een zeer geslaagde avond.

Dat weekend ging ik de zaterdag en de zondag duiken. Tom ging dat weekend naar Aruba, dus daar waren we van af. Ik ging een duikcursus volgen bij Lions Dive. Hier had ik me ingeschreven in een stagiaregroep. Zaterdag heel erg vroeg werdt ik daar lichamelijk verwacht. Gelukkig was ik niet de enigste...Na een ochtend theorie te hebben gevolgd hebben we onze uitrusting aangedaan en zijn we het zwembad ingeweest om oefeningen te doen. De eerste 10 minuten om onder water te ademen was erg raar, maar ook heel erg mooi.
Die middag mochten we al direct gaan duiken in de zee. Toen ik mijn buddy gecheckt had en mijn buddy mij gingen we onder, al tot 12 meter diep. In het begin was het erg moeilijk om te klaren, en had ik veel last van mijn oren. Toen dit eenmaal ging kwam ik met het volgende problem, niemand had mij verteld dat je door je ademhaling kan zinken en stijgen ( of in ieder geval dat had ik niet meegekregen die ochtend toen ik lichamelijk aanwezig was ) Dus Jeroen kon moeilijk tot de bodem komen. Na enige tijd dat iedereen onder water op me wachten kreeg ik het een beetje onder controle. Ik zweefde nog wel naar boven en beneden en kon niet stabile op rrn stabiele diepte blijvenmaargoed hij ging dus aardig, en het was heel erg mooi, veel mooi koraal en mooie vissen gezien. Als je daar onder water zit 12 meter diep ben je in een hele andere wereld. In een hele mooie nieuwe wereld.
Aankomen weekend ( het is nu 1 april ) ga ik weer duiken,. Op de zaterdag en de zondag en als ik goed mijn huiswerk heb gedaan dan krijg ik dus ook na mijn examen mijn duikbrevet. Roos is ook van plan om haar duikbrevet te halen dusk an ik eventueel met haar hier duiken gaan plannen. Maar ken onderhand oook al genoeg mensen met een duikbrevet dus ik ga zeker hier duiken plannen. Op Klein Curacaio kun je ook erg mooi duiken heb ik met laten vertellen, dus dat ga ik zeker nog een keer doen.

In een weekend ( Jullie zullen ook wel denken wanneer nu weer, hij gaat ook maar weer van de hak op de tak, ja klopt, ik he book geen flauw idée meer wanneer, dat hou ik niet allemaal bij, we passen hier ons aan op de cultuur, die zijn niet zo nouw met de tijd en datum, dus ik ook niet )
Ik start overnieuw, ooit zijn we ook nog naar een poolparty geweest van 2 meiden die op hun camping een afscheidsfeestjuh hielden. We waren hier met veel mensen, heerlijk geBBQ, gedronken, Nederlands elftal gekeken, uiteraard gezwommen en goed gefeest.

Elke vrijdagochtend ga ik vaak drummen bij emmastad. Sinds kort heb ik e rook een leerling bij.. namelijk Susanne, dit is zeker een toptalent in aankomst. Ook in ons kantoor staat vanaf nu een drumstel, ze hadden nog een oud drumstel staatn en ze vroegen of we er wat mee konden, nou zeker zeiden we. Dus Tom is nu ook in leer bij mij. Die het al aardig onder de knie heft. Tussen de sessies door, als we geen deelnemers hebben slaan we er dus ook goed hard op los, waardoor vwe vaak veel bekijks krijgen. ( Zie binnenkort ( duurt nog wel ff dus... Antillen he) filmpjes op de site )

Het is niet meer te geleuven, niet meer normal, abnormal maar Tom en ik hebben vanaf 9 april alweer vakantie van 2 weken.......!! Wat een leven!! We gaan in die tijd op MANNENvakantie... Namelijk naar Bonaire!!! ( ja kameraden, ik zal een paar mooie natuurfotos maken !! )

Tot zover mogelijk heb ik jullie allen weer even geupdate over het leven op curacao. Nogmaals excuses voor het gebrekkige nederlands, kromme zinnen, onlogische volgorde, mun speling en gramatika.. Ik heb niet altijd genoeg tijd om alles bij te houden, maar zo lekker choatisch kennen jullie mij dan ook welweer.

Mijn hartelijke groeten naar jullie allen en dat jullie ook wat zon mogen pakken in Hollandia. Schroom niet om te reageren op elke manier dan ook.

Graag wil ik afsluiten met een pakkende spreuk:

‘'Smalle sloten, lange vissen''

Het gaat jullie allen goed !!!

Ayo,
Jeroen

P.s Fotos komen deze dagen op de site.. !!

Reacties

Reacties

herwin

hee Komo, hondlul!

klinkt goed allemaal pfff.. wat n leven !

maar wij hebben nu eindelijk ook mooi weer hier, en juventa pasen komt eraan (dus dat word een mooi feestje!!)

lief zijn!!

lieke

He muppet,
Weer een geweldig verhaal.
Schrijf maar lekker zo door, dat klopt zo kennen we je.
Zondagavond even skype doen?
Laat maar weten hoe laat.

x je allerliefste zusje

Rikus

Hey Jeroen! Jij hebt het wel helemaal voor elkaar merk ik. Maar ik had niet anders verwacht van je hoor. Mooi om te lezen dat je het naar je zin hebt. Zit toch beetje in da family geloof ik. Die van Horens moeten de hele wereld hebben gezien, ha. Ik kijk binnenkort wel weer naar de ontwikkelingen vanuit Salsaland. Groetjes Marike, je weet wel, die allerliefste vriendin van je zussies.

Theo Solen

Dag Jeroen,

leuk om dit zo nog eens terug te lezen nadat wij weer 2 weken in Nederland zijn. Zijn de centjes aangekomen? Geniet van elke dag want het leven zit altijd vol kansen. Je hebt er al veel van opgeschreven. Hartelijke groeten aan allen daar ook van mijn lieve Joke. Theo Solen.

Luc & Mèlanie

*Conta by* Jeroentje? *weet niet of het goed geschreven is*

leuke site om te zien hoe jij het daar zo geweldig naar je zin hebt! Vanaf vandaag gaan wij je volgen ;)

Blijven schrijven, want zo te zien ben je daar nog een behoorlijke tijd... Dat vindt je vast niet erg zo te zien.

Hier is het vandaag ook wel 19 graden geweest. haha

Genietze daarooo...

Groeten uit Heeten

Marian

Hoi Jeroen,
Zo te lezen bevalt het je hartstikke goed daar, je komt toch wel terug in juli?????
O,ja een alternatief voor die grote kippen is misschien het hulpverleningsproject met de dolfijnen,schijnt bizonder te zijn.
Veel plezier met je duikcursus dit weekend,zak rustig naar de bodem en blijven ademhalen........
Het ga je goed ,groetjes Marian

Joly

Heeej Jeroentje!!!

Leukk je laatst ff gesproken te hebben aan de telefoon!! Fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt... Elk verhaal lees ik altijd weer met veel plzierrr... Maarrr kben stiekem toch wel een beetje HEEEL VEUL jaloers;).. Zo relaxt allemaal..
ojaaa... Have fun met jullie Mannen-HOLIDAY:P whaha.... ennuh Rustig aan he jeroentje;)...
Totttttttt snel!!! Kus Joly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!