Jeroenopcuracao.reismee.nl

Week 10,11 en 12

Vrijdag zijn we naar Klein curacao geweest met de familie van Susanne. Om bij Klein Curacao te komen moesten we eerst 2 uur met de boot. Ik vond het geweldige tegen die hoge golven in te beuken met die boot maar Roos vond het wat minder... die werd behoorlijk groen van kleur... !!!

Samen met de familie van Susanne kwamen we aan op het mooie klein Curacao... ! Dit was echt heel erg mooi ( Zie de fotos. Hier hebben we met schildpadden kunnen snorkelen en hebben we dolfijnen gespot. Op klein curacao hebben we gebarbeqeud en natuiurlijk een borrel gedronken..!! Ik kan het wel vertelleen hoe mooi het er allemaal uitzag maar zie zelf de fotos...!

Tom had dat weekend de Curacao challenge...! Dit is een windsurfwedstrijd die 4 dagen duurt. Roos en ik hebben zaterdag gekeken hoe tom als een speer over het water schoot en hoe hij al seen speer......... een mooie crash maakte op het strand.. !! Die avond kwam de golden earring optreden.. voor gratis en voor nietssssssssssssssssssssssssssssssss...!! Dit was weer ff ouderwets rocken...!!!

Die vrije dagen erna hebben Tom en ik gesurfd. Op een dag gingen we golsurfen bij playa Kanoa. Tom had een surfboardje geregeld bij de surfschool. Natuurlijk kon het maar een small klein plankje zijn die we in de autp konden schuiven, dit was niet echt bevorderlijk voor mijn ervarende golfsurftalent, hoe smaller en kleiner het board hoe moeilijker het is om te golfsurfen, maargoed je moet wat..! De golven waren zoon 5 meter... .. die golven van ongeveer anderhalf meter waren toch wel erg groot als je voor het eerst die zee inpeddeld. Trouwens is het ook niet geheel ongevaarlijk want er zit een vlijmschero rif onder, dus tom had een goede aanwijzing om maar plat te vallen... ( ja heee.. tom ) Oke maargoed ik ben de moeilijkste niet... en ben wel in voor een uitdaging. Naar eenmaal goed gepeddeld te hebben kwam ik goed buiten het rif, als een malle probeerde ik mee te peddelen met de golven maar kon helaas nog niet op mijn board staan. Hopelijk leer ik het snel...!! Tom kon al goed 2 golven meepakken ( zie videos die ‘'binnenkort'' op de sait komen )
Toen ik het gepeddel op zee zat was probeerde ik terug te komen, waar het rif wel akelig dicht bij kwam. Blijkbaar moest je tussen twee pionnen die aan de kant stonden door peddelen om enigzins neit gehavend terug te keren aan wal. Maargoed dat wist Jeroen niet. Tom stond met zijn camara langs de kant te filmen hoe ik als ware surfdude terug zou keren aan wal, dus ja.. deze jongen laat zich niet kennen en probeert gewoon stoer door te lopen door het koraal zodat ik niet als amatuertjuh aan zou komen lopen met mun board. Eenmaal op het strand liep het bloed over mijn benen, ik had me dus op een paar plaatsen goed opengehaald. En heb ook nog in brandkoraal gestaan wat niet bepaald prettig voelde. Eenmaal thuis heeft Papa Tom mij goed verzorgt met al zun liefde. Na liefdevol verzorgt te zijn door Tom kon ik er weer vol tegenaan natuurlijk.

Misschien had ik het nog niet verteld.. maar Tom en ik hebben twee weken vakantie...!! Ahhhhhhhhhhhhhh...!!
Maargoed in die tijd moet je toch maar zien te vermaken..! We hebben toen een retourtje geboekt naar Bonaire. Na een heuse mannenavond op dinsdagavond met Jeffrey ( Vriend van Susanne uit Nederland ) kwamen we geheel onverwacht iets te laat op het vliegveld de volgende morgen. We dachten we zitten op de antillen dus dat komt wel goed met de tijd. Je moest 2 uur van te voren aanwezig zijn, maar we hadden ons lichtelijk verslapen waardoor we kwart over acht aankwamen op Hato, de vlucht vertrok kwart voor negen en op onze ondertussen ontwikkelde antiliaanse tijdsaanduiding konden we toch nog wel mee..
Maar nee, nu waren we toch echt iets te laat.
Nou dan maar opnieuw opzoek naar een heenvlucht. We hadden al gauw 1 plekje kunnen bemachtingen, maargoed 1 van ons kan natuurlijk maar. Nadat Tom snel vertrok heb ik een vlucht kunnen regelen om 2 uur smiddags die dag...! Moest ff wachten op Hato ( airport ) maar toch kon ik vliegen. Eenmaal in het vliegtuig was je er zo.. je bent zoon 10 minuutjes in het vliegtuig en je bent er al.
In die tussentijd had Tom al een auto geregeld op het vliegveld. Zo georganiseerd dat Tom en ik op vakantie gaan hebben we slaapplek en vervoer gewoon op die dag geregeld. Onze verblijfplaats sloeg alles..... In een fucking Bruidsuite met zun tweeen. Samen in de lovesuite hebben Tom en ik onze vriendschap is ff tot een hoger niveau getild....!!!

De volgende dag hebben we rondgetoerd met onze jeep over het eiland en zijn we naar jibe city gereden, het surfparadijs van Bonaire. Dit was echt heel erg mooi hier kon je super mooi surfen, zie fotos en video ) kan het anders niet beschrijven. De volgende dag hebben we Lonneke opgehaald die on seen dag zou vergezellen. Die dag zijn we gaan kayakken door de mangrove op Bonaire en hebben we gesnorkeld. FF snel eten en dan 9 uur moest ik mijn vliegtuig halen, want ik kon natuurlijkniet weer te laat komen. Om 11 uur zou ik vliegen. Aangekomen op Flamingo airport zou ik vertraging hebben en zou ik half 1 pas vliegen. Dan nog maar f terug en een drankje doen met Tom en Lonneke. Eenmaal aan de borrel werd ik om kwart voor elf gebeld door the aiport waar meneer van Horen nou was. In 1 keer was er toch geen vertraging meer, tja dat zijn nou de antillen hey.. zo gaat dat hier, maar ik as me wel weer aan geen prbleem dus al seen gek naar the airport waar ik tich nog bijna wer mun vlucht had gemist voor de tweede keer. Maar uiteindelijk waren ze zo schappelijk om ff op me te wachten.

Eenmaal terug op curacao hebben we Jeffery en Coby ( moeder van Susanne ) uitgezwaaid op het vliegveld en moest ik de volgende dag alweer duiken.. Een bootduik van onze duikschool. ! Bij directors bay hebben we gedoken wat echt te gek was... op 21 meter was het koraal en de vissen goed te spotten.
Maandag ben ik nog gaan duiken met Ineke. Ineke en ik hadden net pas onze duikbrevet en allebei geen ervaring in het duiken dan . ! Dus we moesten zelf onze koers bepalen onder water waar we allebei geen idée van hadden. We krijgen een kompas mee en dan maar hopen op goed geluk dat we terugkomen. We zijn naar Playa lagun gereden waar veel schildpadden zitten. Die we dan ook graag wooden zien. De duik verliep goed en we kwamen zo ongeveer goed terugdrijven op het goede punt. Dat heeft Jeroen toch goed gedaan op goed gevoel..
Na onze duik zagen we pas een grote schildpad in het water, dat was wel jammer dat we onder water ze niet gezien hebben, maar verder was de duik erg mooi.

OHjah en toen was ik ook nog jarig. Tom zat nog op Bonaire dus ik ben heel erg goed verwend door mijn dames. Roos en Susanne hadden op de beruchte avond dat het zover was een overheerlijke taart geregeld bij mambo en ze hebben een paar vrienden van hier uitgenodigd wat een te gekke dag was.
Die nacht heb ik even doorgetrokken met onze huisbaas want het moest toch wel ff een feeessie worden.
Die volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door de dames die de hele kamer hadden versiert en ik werd wakker gemaakt met een overheerlijk ontbijtje op bed. Het hield hier nog niet op. Wederom hadden de dames een paar vrienden en vriendinnnen uitgenodigd om te gaan picknicken op het strand bij Daaibooi. Dit was erg gezellig waar we ons vermaakt hebben op het strand met een borrel. Ik ging met Frank en en het broertjuh van Marcella ( vriendin van Frank ) ja tis moeilijk allemaal gaan snorkele. Op een gegeven moment stonden mensen aan de kant te zwaaien, wij wisten niet waarom ja tuurlijk zijn we mooie surfdudes maartoch. Blijkbaar zwemden achter ons kort langs on sheen een groep dolfijnen wat wij total hadden gemist.. helaas ...

Genoeg gelult...! Mensen ik wil jullie nog allemaal bedankt voor de felicitaties over de mail met digitale kaarten postkaarten en andere comminucatiemiddelen en reacties... harstikke bedankt// nogmaals erg leuk om van jullie te horen...

De fotos komen ‘'binnenkort'''.

Mensen wees gegroet en geniet van het terrasweer...

Lief zijn...!!!!!!!!!

Jeroen van Horen



Reacties

Reacties

coby

he Jeroen,
Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Aan de foto's te zien was het een geslaagd feestje.

lieke

He broer,

Een verjaardag die je niet snel zult vergeten.
Helemaal super!!!!!!!!!!!!
Geweldig dat die meiden het zo goed hebben geregeld!!
Was leuk laatst even bellen met zijn allen bij tineke, moeten we maar even vaker doen.

Ik mis je wel hoor!!!!!!!!!!!!

Het bier blijft maar in de koelkast liggen en ik heb zelf een plaatsje moeten straten samen met mama.
Nu kunnen wij allebei niet meer lopen van de spierpijn hi hi.

Ik zal je deze week nog even het emailadres van Henri doen, die gaat op 7 Mei richting Costa Rica.

x je zus

Ester

hey blondie,

Je komt al aardig bij je zussie in de buurt met die blonde lokken haha. Top dat je het duiken zo leuk vindt, nu Liek je heeft gestrikt als salsapartner, ga ik je mijn duikbuddy maken!

Dikke kus je zus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!