Jeroenopcuracao.reismee.nl

Buenos dias Amigos

Beunos dias amigos !!!

Ja, het wordt nu zelfs Spaans leren voor onze reis naar Panama en Costa rica!!! Het lijkt op Papiaments ( en dat kunnen we al aardig ... ya right !! ) Maaar dat gaat wel goedkomen dacht ik zo..!! Nog een weekje en dan vertrekken we naar Panama City, vanaf hier gaan we op doorreis naar San Jose, de hoofstad van Costa rica. Hiervoor hebben we ongeveer anderhalf maand de tijd voor. Zaterdag 30 mei komen we aan en 11 juli vliegen we van San jose terug naar het oude vertrouwde Curacao. Dan nog 4 dagen genieten op Korsow en dan terug naar Nederland.

Tis een tijdje geleden dat ik een verhaal heb geschreven dus ik loop een beetje om mijn belevenissen te beschrijven aan jullie. Tis zoveel dat ik niet alles kan beschrijven. Ik doe het dit keer anders, ik zal beschrijven wat ik de afgelopen weken heb meegemaakt en dan ziek wel wat er allemaal te binnen schiet, dus ik vertel het vanuit de andere kant, maar ben het niet..!!

Vandaag ben ik samen met Roos wezen drummen. Daarna inkopen gedaan voor onze reis en door naar Mambo beach waar ik samen met Frank ( vriend van hier) en zijn ouders op het strand heb gelegen. Samen met Frank ben ik gaan snorkelen. We zijn naar het Seaaqarium gezwommen en stiekum de dolfijnen te gaan kijken ( oooooehhhhhhh wat een boefjes ) naar een half uur gezwommen te hebben zijn we tegen de hekken aan gekomen wwaar deze beessies zwemmen... Na vele fluitconncerten zijn er helaas geen dolfijntjuhs gekomen.. maar helaas wel bewaking.. dus we moesten BAIIIIIII !!! ( weg in het papiaments ) Helaas niet gezien in het water maargoed.. we hebben al eerder een rondleiding gehad bij het seaaqarium omdat ze daar ook dolfijnentherapie geven aan kinderen. Wij ‘'therapeuten'' kregen hier dus een rondleiding waar je alle dolfijnen zag zwemmen.. mooi om te zien!!

Met Hemelvaart ben ik samen met Frank en zijn ouders op pad gegaan. Wim, Frank en ik zijn gaan duiken bij Directors Bay. Dit was erg mooi en we hebben veel tropische vissen, zeeslangen, en murenen gezien. Na de eerste duik zijn we diezelfde dag ook nog bij de TUC boot wezen duiken dit is een schipswrak op zoon 5 meter diepte, Op een diepte is het koraal erg mooi en zie je veel beesten. Frank en ik zijn zelfs een beetje dieper geweest.. tot 37 meter maar liefst.. hier werd het toch wel een beetje donkerder en ging je perslucht wel erg snel op..Op deze diepte zie je veel andere beesten en ander koraal ..leuk om een keertje te ervaren.

Die week ervoor of daarvoor ik weet het allemaal niet meer, ik hou het niet bij.. hebben Tom en ik georganiseerd om te gaan windsurfen met de jongens van het GOG die bij ons PMT hebben gevolgd. Dit wa een te gekke ochtend.. veel jongens wisten helemaal niet wat windsurfen was en sommige konden geeneens zwemmen...!! De jongens en de begeleiders vonden het geweldig..!! En wij natuurlijk ook. Helaas mogen we geen fotos heirvan op de sait zetten.. maar het wel mooi om te zien hoe die jongens aan het knooien waren terwijl ze zeiden van dat doen we wel ff...!!

Onze stage is zo goed als afgelopen. Deze week hebben we de therapieen afgesloten en volgende week hebben we eindgesprekken gepland met de mentoren van de jongens. Afscheid nemen van jongens en het GOG. Ohjah en onze stage is al binnen...!! Voor mij een ... GOED..!!
Deze laatste week gaan we nog veel genieten van het eiland en moeten we afscheid nemen van onze vrienden hier. Zoals eerder vermeld gaan we zaterdag naar Panama. Onze route is nog niet bekend... we gaan voor de eerste nacht een hostel regelen in PanamaCity en dan zien we wel verder...!! Ik wil natuurlijk wel de cultuur en de natuur zien.. maar wil ook vooral veel surfen en duiken. Hiervoor is Panama en Costa rica erg geschikt. Misschien dat ik nog een golfsurfplankje koop zodat ik niet veel hoeft te huren...!!

Misschien heb ik het al verteld.. maar dan maar nog een keer... een tijdje geleden heb ik vooor het eerst gegolfsurfd...!! Bij playa Kanoa... De eerste keer dat ik meekon met de golf en ffties kon staan waren echt gewelgdig...!! Behalve dat benk ook paar keer goed door de wasmachine gehaald door die machtige golven. Als je van de kant ziet dan denk je dat valt nog wel mee, daar kom ik wel doorheen, als je op aanhet peddelen bent op je boardje is het toch wel ff anders. Echt een geeldige ervaring was het.. Door deze ervaring ga ik zekers weten echt veel golfsurfen.. Op curacao is het nog wel moeilijk voor een beginneling als mij... ! Door het scherpe rif wat er onder ligt... IN panama en costa rica ga ik dit zeker vaker doen.. en waarbij ik hoop dat er betere plekken zijn om te gaan golfsurfen..! plekken waarbij je aan de branding kan komen golfsurfen lijkt me super mooi... Maar eerst nog effe leren denk ik..

Afgelopen zondag zijn Susanne en ik meegeweest met onze Kapitein Mark. Een andere stagiare op het GOG Pauline heeft een Oom die een mooi oud vissersbootje heeft. Wij waren uitgenodigd om meet e gana op de boot om het Spaanse water te verkennen en om naar Fuik te gaan. Na vele mooie vila's te hebben gezien bij het Spaanse water zijn we op zee gegaan. Via de zee kwamen we aan bij Fuik. Dit is een mooie baai waar vele mensen met hun boot aanleggen, veel mensen zijn aan het barbequen en ze zitten allemaal in het water met een biertjuh of een wijntjuh in de hand. Nou hier voelde ik me wel op me gemak. Samen met Kapitein Mark en hun kennisssen hebben we dan ook maar lekker een biertjuh gedronken op deze mooie plek. Na de hele middag heen gezwommen te hebben en op de boot lekker gepimpelt te hebben zijn we weer terug gegaan om onze laatste Wet en Wild mee te maken. Wet en Wild is op het strand onder de palmbomen waar elke zondagavond een mooi feestjuh wordt gemaakt. Deze laatste keer was erg leuk maar ook apart omdat het de laatste keer was..waarbij we van sommige mensen al afscheid moesten nemen...

Ben nu trouwens met windsurfen aan het leren om met een trapeze te varen... ik begin het nu een beetje te leren.. met een trapeze hoef je niet meer zoveel kracht te houden met je armen. Dus helaas daar gaan me gespierde bovenarmen.

Fijne vrienden dit was even een korte update van hier, ik heb lang niet alles kunnen vertellen. Deze week moet ik me nog ff voorbereiden op de reis die nu op de agenda staat..!! De komende 5 a 6 weken zal ik minder tot geen verhalen op mijn site zetten, dus helaas.. straks ben ik er weer in levende lijve dus zal ik mijn avonturen dan mondeling toelichten( onder het genote van een borrel natuurlijk )... Ook zal ik minder contact hebben via de telefoon en msn....

Bedankt voor alle reacties en tot snel in Nederland....

Gegroet Jeroen











Reacties

Reacties

Femke

Haaajjjj Jeroentjeeee!

Ik heuurrr ut alwel weer!! Die biertjuhhsss worden gewoon ff teveel. Geen probleem hoor, weet ik iig dat ik de site van de goede jeroen te pakken heb (A)

Leuk om je verhalen te lezen, het klinkt allemaal geweldig!!

De mails voor juventa waren weer prachtig,, we zien 't showtje en de soep wel voorbij vliegen! hahaah,

Genieten he!

De groenteeee!

chantal

he topper

je verhalen blijf nog steeds leuk om te lezen, hier in Heeten gaat alles nog uitstekend hoor! Doe kalm aan op je reis naar Panama en Costa Rica en blijf ervan genieten.

Kusje hoi chantal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!