Jeroenopcuracao.reismee.nl

Bueno Panama

Beste lezers,

Hier een kort bericht vanuit Panama.

Na een lange vrijdagnacht... gingen we de volgende ochtend lekker brak naar Hato het vliegveld.. om op weg te gaan naar aruba en vervolgens naar Panamacity. De vlucht verliep spoedig. Samen met Suus kwam we het eerste uit het vliegtuig. De eerste kennismaking met de panamesen... We keken onze ogen uit en begonnen keihard te lachen... erg liepen mensen met fucking mondkapjes op... Joooooooooh was is dit nou... die Mexicaaanse varkensgriep zou hier toch niet zijn... !! Blijkbaar was het uit voorzorg en hadden mensen die in de horeca werken of veel in de airport zijn die mondkapjes op gelukkig...

Aangekomen in Panamcity op zoek naar het eerste hostel..!! Dit zou texas hostel zijn.. De taxichauffeur zei in zijn beste spaans dat je hier niet per nacht moet betalen maar per uur. Deze snap ik ff niet.... !! Je moest per uur betalen omdat het een hoerentent was... Nou nee laten we dat maar niet doen... !! naar het volgende hostel Zulys wat prima te doen was.. Na wat kennis gemaakt te hebben met andere backpackers gingen we even wat drinken in Panamacity.. Gezllig op een terras ff wat drinken... toen we aankwamen werden we al wat uitgelachen door andere mensen... nah zal wel.. gewoon gaan zitten... Steeds kwamen er meer schaars gekleedee vrouwen langs.. en ja hoor zaten we weer bij een hoerentent.. nahjah... het was wel lekker bier... dat bier en de overige dranken is erg goedkoop hier.. een blikje of flesje bier kost hier 60 dollaarcent.. dus geen drol in euros... ook de bacardi flessen zuillen over de toonbank gaan hier want die zijn gewoon voor een liter iets van 4 dollaar.. geen geld dus...

Die dag erop zijn we naar het panamakanaal geweest, en naar het natioanal park waar we een mooie natuurlijk culture wandeling hebben gemaakt door de jungle. Panama is een erg mooi en groen land waar veel tropische regenwoud is, heel anders dan Curacao.Genoeg natuur..

De volgende dag zijn we verder gaan reizen naar El valle. In dorpje in de bergen van Panama. Het openbaar vervoer is erg goed te doen hier en het reizen is erg makkelijk en je leert veel nieuwe mensen kennen die allemaal wel weer een slaapplekje voor je hebbe, We kwamen aan bij een camping... wel te verstaan een HIPPIECAMPING.. Tom en ik kijken ons al aan het zagen het al gebeuren.... lekker back to basic .. Goh wat leuk .. NOT. Na kennis gemaakt te hebben met de eigenaar Swaffie Swa weeet ik veel hoe die heet met dreadlocks tot op zijn enkels hebben we kennis gemaakt met de andere rastamannen en hippievrouwen.. echt deze mensen leken precies op een hippie... !! De dieren en geijkheid voerde de boventoon...!! Als een kat op mijn stoel zat mocht ik hem er niet van af trappen uh van af halen.. want gelijkheid hey... !! Na lekker een nachtje te hebben vertoefd met Tom in een tentje met een eenpersoons matras waar de lucht van tom zijn voeten en andere lichaamsdelen de boventoon voerde lekker lepeltje lepetje te hebben gelegen hebben we toch deze nacht overleefd.
Die dag lekker vroeg uit de veren omdat allerlei soorten dieren zaten te bleren gingen we de Indian dormida beklimmen.. de slapende indiaan. ! Deze beklimming viel wel mee.. en was wel mooi door de jungle.. na gebaderd te hebben onder de waterval zijn we naar de hot springs gegaan.. naar de termale baden... Na lekker een modderlaagje te hebben aangebracht met elkaar gebaddert in de warmte baden... Oke... nu gaan we de bewoonde wereld weer in...

Tas ingepakt en op naar san Carlos... Playa El Pamar om precies te zijn.. Hier kan je goed surfen. Na een geode reis van maar een klein uurtjuh kwamen we al in contact met locals en werden we gedropt in een surfhostel.. Erg mooi en goed te doen.. lekker zwembadje en goede bedden en aan de zee... De pacific ocean.. die trouwens erg erg warm is.. Diezelfde dag heb ik al een goedkoop surfboadje op de kop weten te tikken... Dus nu ben ik echt een surfdude, met een backpack om en aan surfplankje onder de arm... zoals Tom zegt.. van boerenjongen naar een surfdude... nu nog leren surfen... !!

We vinden nog wel een paar problemen met de taal Spaans, er werd gezegd dat Papiaments wel een beetje op Spaans leek, maar dat is toch niet helemaal het geval. Met een beetje handgebaren en engels gaat het ook wel, toch willen veel panamesen geen engels praten..!! Dus wordt het vooral handgebaren..! Deze dagen blijven in het surfdorp wat erg chil en relaxt is en waar de mensen erg vriendelijk zijn...!! Daarna willen we waarschijnlijk door naar playa venau.. Eco venau..! Dit moet een rustig hostel zijn in de jungle in de middel of nowhere. Hier zou je goed kunnen surfen wat we dan ook van plan zijn om te doen..!! Daarna wil ik graag gaan duiken bij het Eiland Coiba.. ! Het duiken hier moet erg mooi zijn, De visibility moet minder zijn dan de caribische zee. Die mooi helder en blauw is. Aan de pacific moet je grote dieren onder water kunnen zien, zoals sharks, roggen, en zelfs walvishaaien..!! Deze ga ik zeker proberen op te zoeken... !!

Nu zijn we in El palmar mijn internet te goed is op tot snel ..